astanga jooga yin.jpg

Aikataulu / elokuu

MA

klo 9  AamuYin 75


TI

klo 17 Ilmajooga Yin 60 / Sanna

klo 18.30 Ilmajooga 60 / Sanna

KE

klo 18 Puistojooga 60 / Sanna

(10.8. asti, Tehtaankaari 8, sateella Huilissa) 

TO

klo 18 Yin jooga 60 / Maarit

klo 18 PuistoYin Sippolassa 60 / Sanna

(11.8. asti, Pien-Liikkalantie 6, säävaraus)

 
PE

klo 16 Ilmajooga 60 / Sanna

klo 17.30 Restoratiivinen jooga + Jooga Nidra 90 / Sanna

SU

klo 17 Flow / Sanna

klo 18 Yin jooga 90 / Sanna

Lisäksi:

Jouni Hallikaisen Total Yin la 13.8.klo 12-15

Palautumisen päiväretriitti la 20.8. klo 11-19

Ilmajoogan starttikurssi la-su 27.-28.8. klo 10-11.30

Muutokset mahdollisia! Tarkista viikon tunnit aina varausjärjestelmästä. 

 

Tuntikuvaukset

YIN-JOOGA-PÄÄKUVA.jpg

YIN JOOGA

Yin joogassa pyritään pitkäkestoisilla ja pehmeästi muotoilluilla asanoilla palauttamaan kehon liikkuvuutta ja rakenteiden elastisuutta. Yin joogassa kaikki asennot tehdään yksilölliset eroavaisuudet huomioiden. Asanat kohdistuvat lantion, selän ja lonkkien alueelle parantaen selän hyvinvointia ja avaten ryhtiä ylläpitäviä ketjuja.

Yin jooga on perinteistä asentojoogaa, jossa haetaan kudoksiin avautumisen tunnetta pehmeän ja tietoisen hengityksen avulla. Kun kehomieli rentoutuu, jännitykset hellittävät ja energia kudoksissa alkaa virrata paremmin. Aineenvaihdunnan parantuminen käynnistää monia terveydelle suotuisia reaktioita. 

Et tarvitse mitään aiempaa kokemusta joogasta. Pukeudu tunnille joustaviin, mukaviin vaatteisiin. Huilissa on kaikki joogaamiseen tarvittavat välineet, mutta voit halutessasi käyttää omaa mattoa tai pyyhettä lainamaton suojana.

 
restoratiivinen jooga_edited.jpg

RESTORATIIVINEN JOOGA

Restoratiivinen jooga on levon joogaa. Kehon omat voimavarat palauttavassa harjoituksessa asanat tuetaan 5-20 minuutiksi niin että voit keskittyä olemiseen tekemisen sijasta. Harjoitus tähtää voimavarojen elvyttämiseen, uupumuksen ja stressin ehkäisyyn sekä itsetuntemuksen syventämiseen. Ylivirittynyt mieli säilöö jännityksiä kudoksiin, ja restoratiivisessa joogassa poistetaan tukkoisuutta niin kehosta kuin mielestä.

Restoratiivinen jooga on syvää ja tietoista läsnäoloa. Kuormittavan ja tempoilevan arjen keskellä pysähtyminen levon äärelle palauttaa rauhan kehoon ja korvien väliin. Meditatiivinen harjoitus aktivoi lepohermostoa: verenpaine ja syke laskee, yöunen laatu paranee ja mieli kirkastuu. Lupa levätä on investointi omaan hyvinvointiin.

Et tarvitse aiempaa kokemusta joogasta. Pukeudu joustaviin, mukaviin vaatteisiin ja villasukkiin. Huilissa on kaikki joogaamiseen tarvittavat välineet, mutta voit halutessasi käyttää omaa mattoa tai pyyhettä lainamaton suojana. 

 
Sandy Beach

JOOGA NIDRA

Miltä tuntuisi meditoida ilmajoogakankaassa leijuen?  Jooga Nidra tarkoittaa ”joogin unta” sen jälkeen kun tämä on luopunut taakoistaan. Kehomeditaatiossa yhdistyy rentoutus-, hengitys- ja mielikuvaharjoittelu. Meditaatiossa voidaan vaikuttaa alitajuntaan ja muuttaa syvälle piirtyneitä ajatus- ja toimintamalleja suotuisaan suuntaan. Harjoitus nostaa hyvänolonhormonitasoja, ja se on voimakas työkalu hyvinvoinnin lisäämiseen.

Säännöllinen meditaatioharjoittelu kehittää itsetuntemusta, poistaa stressiä, parantaa unen laatua ja tasapainottaa hormonitoimintaa. Jooga Nidra voidaan tehdä joko ilmajoogakankaassa tai matolla selinmakuulla. Tunti päätetään hitaasti, voit tasata oloasi rauhassa ja nauttia kupin teetä ennen kotiin lähtöä. 

Meditointi ei ole vaikeaa: jos osaat hengittää, osaat meditoida. Pukeudu harjoitukseen lämpimiin ja mukaviin vaatteisiin.  Hengitä - ja pieniä ihmeitä tapahtuu.

 
Essential Oils

AROMA YIN

Tällä yin jooga -tunnilla tehostetaan harjoituksen hyvää tekevää vaikutusta eteeristen öljyjen avulla. Tuoksu vaihtelee mukaillen kiinalaisen viiden elementin teoriaa luonnon ja vuodenaikojen vaihtelusta. Aromadiffuuseri levittää terapeuttista tuoksua hyvin miedosti huoneilmaan, halutessasi voit myös sipaista tuoksua ranteen sisäpinnalle. 100 % puhtaat, eteeriset öljyt ovat useimmille turvallisia käyttää, mutta jos olet tuoksuyliherkkä, tämä tunti ei ehkä sovellu sinulle. Jos olet raskaana, kysy terveydenhoitajasi mielipide eteeristen öljyjen käytöstä odotusaikana. 

 

Aroma Yin on teema/tilaustunti. Ota yhteyttä jos haluat tilata tunnin omalle yhteisöllesi. Eteerisiä öljyjä voidaan käyttää myös yksityistunneilla tukemaan harjoituksen vaikutuksia.

 
ilmajooga aerial asana jooga.jpg

ILMAJOOGA

Ilmajoogassa asanat tehdään kattoon kiinnitetyn kankaan eli hammockin avulla. Harjoitus parantaa liikkuvuutta, ja kangas hieroo kehon kireyksiä ja avaa selkää voimakkaasti. Harjoituksessa yhdistellään asanoita matolla, kankaan sisällä ja ilmassa. 

Ilmajooga Yin on matalassa silkissä tehtävä harjoitus, jossa leijutaan yin -taajuudella. Silkin hierovaa vaikutusta hyödynnetään pitkissä, hitaissa ja sitkeissä asanoissa. Tältä tunnilta puuttuvat akrobaattiset elementit kokonaan.

Ilmajoogatunnille pukeudutaan pitkähihaiseen paitaan ja trikoisiin. Ota korut pois, ja tarkista ettei vaatteissa ole vetoketjuja tai niittejä. Ethän tule ilmajoogaamaan raskaassa meikissä.

 
1648637351120.jpg

TRIGGER YIN

Tunnilla vapautetaan kehosta jännitystiloja ja sulatetaan kipupisteitä fasciapallojen avulla. Triggerpisteet ovat pehmytkudoksen aineenvaihduntahäiriöitä, ja ne sijaitsevat lihaksistossa tai sidekudoksissa. Syitä pisteiden syntyyn voivat olla yksipuolinen liikunta tai liikkumattomuus, istumatyö, älylaitteiden käyttö tai vaikkapa auton ajoasento. 

Tunnilla yhdistetään triggerpisteiden hieronta ja yin jooga -harjoituksen hyödyt. Harjoitus elvyttää sidekudosten aineenvaihduntaa, huoltaa niveliä ja vilkastuttaa sisäelinten toimintaa. Samalla avataan ryhtiä ylläpitäviä ketjuja sekä kehon liikeratoja selän ja lantion alueella.

 
yin-&-yang-dynaaminen-jooga.jpg

YIN & YANG

Yin & Yang tunnilla tasapainottaviin yin asanoihin yhdistetään klassisen joogan dynaamisia asanoita ja lempeää liikettä. Keho ja mieli saa haastetta sekä viipyilevistä että voimakkaista asanoista, jotka seuraavat toistaan tietoisen hengityksen tahtiin soljuen. Energiaa ja sykettä nostattavan yang -osuuden jälkeen hiljennytään passiivisten yin -asanoiden äärelle. Tunti sopii kaikentasoisille joogeille.

 
 
_edited.jpg

ÄIJÄJOOGA

Äijien omassa ryhmässä tutustutaan voimaa ja tasapainoa kehittävään klassiseen joogaan ja liikkuvuutta edistävään ja stressiä lievittävään Yin -työskentelyyn. Saat lisää liikkuvuutta ja helppoutta olemiseen, ja rennon joogahetken ilman suorittamisen pakkoa. Yin & Yang tyylisen tunti muotoutuu joustavasti osallistujien toiveiden ja lähtökohtien mukaan. Tule rohkeasti avaamaan kehoa, vapauttamaan jumeja ja toteamaan joogan vaikutukset ryhtiin, selän hyvinvointiin ja unen laatuun. 

Hands Touching

JOOGAN YKSITYISTUNTI

Yksilöohjauksessa räätälöidään asana- ja hengitysharjoitus juuri sinun tarpeillesi sopivaksi. Yksilöllisessä joogaharjoituksessa on tavoitteena löytää jokaiselle kehotyypille luonnollinen tapa olla. Jooga- ja hengitysharjoituksista voit saada apua esimerkiksi kroonisiin kipuihin, stressiin, unettomuuteen tai tukkoiseen hengitykseen.

 Yksilöohjauksessa motivoidut jatkamaan omaa joogaohjelmaa kotona. Tapaamisia on hyvä olla 3-5 kertaa, jotta harjoitusta voidaan muokata edistymisen mukaan. Säännöllisellä harjoituksella voit itse vaikuttaa hyvinvointiisi, ja löydät oman viisautesi ja sisäisen joogaopettajasi!

Yksityistunti voi myös toimia ryhmätunnin vaihtoehtona tai sen rinnalla, kun haluat syventää omaa harjoitustasi. Yksilöohjaus voi olla myös puhtaasti hemmotteluhoito tai nollaus raskaan työviikon päätteeksi. Tunnilla voidaan käyttää akupainantaa tai intialaista päähierontaa, eteerisiä öljyjä, meditaatiotekniikoita tai rentouttavaa musiikkia asanatyöskentelyn tukena.

 
astanga soturi

ASTANGA

Asntangajooga on voimakas, dynaaminen harjoitus, joka kehittää liikkuvuutta ja vahvistaa kehomieltä kokonaisvaltaisesti. Astangan viikkotunneille voi osallistua, kun on ensin käynyt astangan alkeiskurssin. Alkeiskurssilta saat eväät omaan harjoitukseen: tutustut tekniikkaan, bandhoihin eli lihaslukkoihin sekä dhristeihin eli katseenkohdistukseen.

 
Yoga Child's Pose

TILAUSTUNTI

Huilin tilaustunti sopii työyhteisöille, kaveriporukoille, seuroille ja yhdistyksille. Tunti räätälöidään juuri sinun yhteisösi toiveiden mukaan. Ohjelmaan voi sisältyä rauhallinen joogahetki eteerisillä öljyillä höystettynä, dynaaminen skumppajooga tai kehomeditaatio ilmajoogakankaissa köllötellen. Kysy lisää ja suunnitellaan sisältö yhdessä! 

 
verkkotunnit jooga online.jpg

HUILI ONLINE

Huili Online on Facebook -ryhmä, jossa voit tehdä harjoituksia mukavasti kotimatolta käsin. Jäsenyyden voit hankkia kuukaudeksi kerrallaan Huilin kaupasta, jonka jälkeen pyydä liittymistä ryhmään. Huilin kuukausijäsenille ryhmä on maksuton.