top of page
astanga jooga yin.jpg

Aikataulu / kesäkuu

 

Juhannuksena 21.-23.6. ei tunteja

 

Avoimet viikkotunnit:


MA

klo 9 AamuYin 75

TI

klo 17 Ilmajooga Yin 60 

klo 18.30 Ilmajooga 60 

 

KE

klo 18 PuistoYin Sippolassa

 

TO

 vuoroviikoin:

 klo 16.45 Vinyasa Flow / Klassinen hatha 60

 
PE

klo 17.30 Restoratiivinen jooga 90

LA

klo 9 Tiibetiläiset riitit ja aamukahvit Sanna pihalla 75

SU

9. ja 16.6. klo 17 Syvävenyttely 45

klo 18 Yin jooga 90

Työpajat:

14.6. klo 17-20 Total Yin

30.6. klo 17-19Trigger Yin

Muutokset mahdollisia!

Tarkista lisätiedot ja ajantasaiset

   tunnit aina varausjärjestelmästä. 

Tunnit: aikataulu

Tuntikuvaukset

yin jooga

YIN JOOGA

Kiinalaiseen lääketieteeseen perustuvassa yin joogassa pyritään pitkäkestoisilla asanoilla palauttamaan kehon liikkuvuutta ja rakenteiden elastisuutta. Asanat kohdistuvat lantion, selän ja lonkkien alueelle parantaen selän hyvinvointia ja avaten ryhtiä ylläpitäviä ketjuja.

Yin jooga on perinteistä asentojoogaa, jossa haetaan kudoksiin avautumisen tunnetta pehmeän ja tietoisen hengityksen avulla. Kun kehomieli rentoutuu, jännitykset hellittävät ja energia kudoksissa alkaa virrata paremmin. Aineenvaihdunnan parantuminen käynnistää monia terveydelle suotuisia reaktioita. 

Et tarvitse mitään aiempaa kokemusta joogasta. Pukeudu tunnille joustaviin, mukaviin vaatteisiin. Huilissa on kaikki joogaamiseen tarvittavat välineet, mutta voit halutessasi käyttää omaa mattoa tai pyyhettä lainamaton suojana.

Tunnit: yin jooga
restoratiivinen jooga

RESTORATIIVINEN JOOGA

Restoratiivinen jooga on levon joogaa. Kehon omat voimavarat palauttavassa harjoituksessa asanat tuetaan 5-20 minuutiksi niin että voit keskittyä olemiseen tekemisen sijasta. Harjoitus tähtää voimavarojen elvyttämiseen, uupumuksen ja stressin ehkäisyyn sekä itsetuntemuksen syventämiseen. Ylivirittynyt mieli säilöö jännityksiä kudoksiin, ja restoratiivisessa joogassa poistetaan tukkoisuutta niin kehosta kuin mielestä.

Restoratiivinen jooga on syvää ja tietoista läsnäoloa. Kuormittavan ja tempoilevan arjen keskellä pysähtyminen levon äärelle palauttaa rauhan kehoon ja korvien väliin. Meditatiivinen harjoitus aktivoi lepohermostoa: verenpaine ja syke laskee, yöunen laatu paranee ja mieli kirkastuu. Lupa levätä on investointi omaan hyvinvointiin.

Et tarvitse aiempaa kokemusta joogasta. Pukeudu joustaviin, mukaviin vaatteisiin ja villasukkiin. Huilissa on kaikki joogaamiseen tarvittavat välineet, mutta voit halutessasi käyttää omaa mattoa tai pyyhettä lainamaton suojana. 

Tunnit:restoratiivinen jooga
meditaatio

JOOGA NIDRA

Jooga Nidra tarkoittaa ”joogin unta” sen jälkeen kun tämä on luopunut taakoistaan. Kehomeditaatiossa yhdistyy rentoutus-, hengitys- ja mielikuvaharjoittelu. Meditaatiossa voidaan vaikuttaa alitajuntaan ja muuttaa syvälle piirtyneitä ajatus- ja toimintamalleja suotuisaan suuntaan. Harjoitus nostaa hyvänolonhormonitasoja, ja se on voimakas työkalu hyvinvoinnin lisäämiseen.

Säännöllinen meditaatioharjoittelu kehittää itsetuntemusta, poistaa stressiä, parantaa unen laatua ja tasapainottaa hormonitoimintaa. Meditointi ei ole vaikeaa: jos osaat hengittää, osaat meditoida. Pukeudu harjoitukseen lämpimiin ja mukaviin vaatteisiin. 

 

Hengitä - ja pieniä ihmeitä tapahtuu.

Tunnit: jooga nidra
aroma yin eteeriset öljyt

AROMA YIN

Tällä yin jooga -tunnilla tehostetaan harjoituksen hyvää tekevää vaikutusta eteeristen öljyjen avulla. Tuoksu vaihtelee mukaillen kiinalaisen viiden elementin teoriaa luonnon ja vuodenaikojen vaihtelusta. Aromadiffuuseri levittää terapeuttista tuoksua hyvin miedosti huoneilmaan, halutessasi voit myös sipaista tuoksua ranteen sisäpinnalle. 100 % puhtaat, eteeriset öljyt ovat useimmille turvallisia käyttää, mutta jos olet tuoksuyliherkkä, tämä tunti ei ehkä sovellu sinulle. Jos olet raskaana, kysy terveydenhoitajasi mielipide eteeristen öljyjen käytöstä odotusaikana. 

Tunnit: aroma yin
ilmajooga aerial yoga

ILMAJOOGA

Ilmajoogassa asanat tehdään kattoon kiinnitetyn kankaan eli hammockin avulla. Harjoitus parantaa liikkuvuutta, ja kangas hieroo kehon kireyksiä ja avaa selkää voimakkaasti. Harjoituksessa yhdistellään asanoita matolla, kankaan sisällä ja ilmassa. 

Ilmajooga Yin on matalassa silkissä tehtävä harjoitus, jossa leijutaan yin -taajuudella. Silkin hierovaa vaikutusta hyödynnetään pitkissä, hitaissa ja sitkeissä asanoissa. Tältä tunnilta puuttuvat akrobaattiset elementit kokonaan.

Ilmajoogatunnille pukeudutaan pitkähihaiseen paitaan ja trikoisiin. Ota korut pois, ja tarkista ettei vaatteissa ole vetoketjuja tai niittejä. Ethän tule ilmajoogaamaan raskaassa meikissä.

Tunnit: ilmajooga
trigger yin jooga

TRIGGER YIN

Tunnilla vapautetaan kehosta jännitystiloja ja sulatetaan kipupisteitä fasciapallojen avulla. Triggerpisteet ovat pehmytkudoksen aineenvaihduntahäiriöitä, ja ne sijaitsevat lihaksistossa tai sidekudoksissa. Syitä pisteiden syntyyn voivat olla yksipuolinen liikunta tai liikkumattomuus, istumatyö, älylaitteiden käyttö tai vaikkapa auton ajoasento. 

Tunnilla yhdistetään triggerpisteiden hieronta ja yin jooga -harjoituksen hyödyt. Harjoitus elvyttää sidekudosten aineenvaihduntaa, huoltaa niveliä ja vilkastuttaa sisäelinten toimintaa. Samalla avataan ryhtiä ylläpitäviä ketjuja sekä kehon liikeratoja selän ja lantion alueella.

Tunnit:trigger
joogan tilaustunti

TILAUSTUNTI

Huilin tilaustunti sopii työyhteisöille, kaveriporukoille, seuroille ja yhdistyksille. Tunti räätälöidään juuri sinun yhteisösi toiveiden mukaan. Ohjelmaan voi sisältyä rauhallinen joogahetki eteerisillä öljyillä höystettynä, dynaaminen skumppajooga tai kehomeditaatio ilmajoogakankaissa köllötellen. Kysy lisää ja suunnitellaan sisältö yhdessä! 

Tunnit:tilaustunti
verkkotunnit

HUILI ONLINE

Huili Online on Facebook -ryhmä, jossa voit tehdä harjoituksia mukavasti kotimatolta käsin. Jäsenyyden voit hankkia kuukaudeksi kerrallaan Huilin kaupasta, jonka jälkeen pyydä liittymistä ryhmään. Huilin kuukausijäsenille ryhmä on maksuton.

Tunnit: verkkotunnit
bottom of page